دانلود رایگان مقاله ، تحقیق دانش آموزی ، پروژه دانشجویی ، پایان نامه ، پروپوزال آماده

خانه / رپورتاژ آگهی / کاربردهای سنسور آر وی جی در دندانپزشکی

کاربردهای سنسور آر وی جی در دندانپزشکی

رادیوگرافی و سنسور آر وی جی هر دو در صنعت دندانپزشکی کاربرد دارند. این دو مورد که در وب سایت dentyshine.com نیز پیدا میشوند را امروز بررسی می کنیم. پیشنهاد می کنیم این مطلب جذاب در مورد دنیای دندانپزشکی را از دست ندهید!

مزایای رادیو گرافی دیجیتال

برخی از مزایای استفاده از نمودارهای رادیویی دیجیتال عبارتند از:

  • نمودارهای رادیویی دیجیتال را می توان مستقیماً روی صفحه رایانه مشاهده کرد. علاوه بر این، آنها را می توان به راحتی برای بهبود کنتراست و جزئیات دستکاری کرد. همچنین می توان تصاویر را در کنار صندلی بیمار برای کمک به تفسیر و آموزش انتقال داد.
  • تصاویر را می توان به صورت الکترونیکی ذخیره کرد. ذخیره سازی الکترونیکی دسترسی آسان به تاریخچه پزشکی مشتری را فراهم می کند. همچنین امکان ذخیره سازی عالی داده ها را در درایوهای کوچک فراهم می کند و باعث صرفه جویی در فضای اداری عالی می شود.
  • ذخیره الکترونیکی داده ها به اشتراک گذاری اطلاعات با شرکت های بیمه را آسان تر می کند. همچنین اشتراک‌گذاری اطلاعات با مشاوران دیگر هنگام به اشتراک‌گذاری تاریخچه پزشکی بیماران را آسان‌تر می‌کند.
  • آنها با حذف پردازش مواد شیمیایی و دفع مواد خطرناک سازگار با محیط زیست هستند.
  • برخی از مسائل دندانی مانند ناهنجاری های رشدی، تومورها، عفونت های استخوان یا لثه را نمی توان با استفاده از معاینه بینایی تشخیص داد. با این حال، یک نمودار رادیویی دیجیتال قادر است این مسائل پنهان دندانی را آشکار کند و از طریق اطلاعات ارائه شده توسط این دستگاه ها، متخصصان دندانپزشکی قادر به برنامه ریزی درمان مناسب هستند.
  • در مقایسه با اشعه ایکس سنتی، قرار گرفتن در معرض اشعه برای مراجعان محدود است. این به این دلیل است که حسگرهای مورد استفاده نسبت به فوتون های اشعه ایکس حساس تر هستند.

هنگامی که با دندان های خود مشکل دارید، دندانپزشک ابتدا یک معاینه بصری انجام می دهد تا پاسخ های مورد نظر را به شما بدهد. اما معاینه بصری همیشه تمام اطلاعات لازم را به شما نمی دهد. اینجاست که اشعه ایکس می تواند مفید باشد. آنها به دندانپزشکان کمک می کنند پوسیدگی احتمالی یا بیماری هایی را که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند، تشخیص دهند.

پس چرا اشعه ایکس دندان مهم است؟

اشعه ایکس که به عنوان رادیوگرافی نیز شناخته می شود، به دندانپزشک اجازه می دهد بین و داخل دندان های شما را ببیند. اشعه ایکس دندان مهم است زیرا تصویر کامل را به دندانپزشک شما می دهد. آنها به دندانپزشکان کمک می کنند تا وضعیت دندان های شما و همچنین ریشه ها، محل قرارگیری فک و ترکیب استخوان صورت را ببینند. آنها به دندانپزشک شما کمک می کنند تا مشکلات دندانی را قبل از اینکه خیلی جدی یا پیشرفته شوند پیدا کند و درمان کند. اشعه ایکس دندان می تواند نشان دهد:

  • نواحی کوچک پوسیدگی بین دندان ها
  • پوسیدگی در زیر پر کردن
  • کیست و انواع دیگر تومورها
  • از دست دادن استخوان در فک به دلیل بیماری پریودنتال
  • موقعیت دندان ها برای تعیین نوع ایمپلنت دندان، بریس یا پروتز دندان مورد نیاز است
  • آبسه ها

انواع اشعه ایکس

انواع مختلفی از اشعه ایکس دندان وجود دارد، اما رادیوگرافی بایت وینگ، پری اپیکال و پانورامیک رایج ترین آنها هستند. اشعه ایکس بایت وینگ برای شناسایی علائم اولیه پوسیدگی بین دندان‌های عقب یا دو لختی (دندان‌های جلوی دندان‌های آسیاب) انجام می‌شود. اشعه ایکس پری آپیکال برای تمرکز فقط بر روی یک یا دو دندان مفید است. اشعه ایکس پانوراما برای نشان دادن کل دهان در یک تصویر استفاده می شود.

سنسور آر وی جی قابلیت پس پردازش

تصور کنید که بیمار و خود را در معرض تابش های غیر ضروری زیادی قرار دهید و زمان صرف پردازش فیلم اشعه ایکس کنید تا متوجه شوید که یک خطای زاویه یا یک خطای پردازش یا هر دو وجود دارد. آر وی جی نمی تواند به شما در تصحیح خطاهای زاویه ای کمک کند، اما می توان گفت که می توانید با خطاهای پردازش خداحافظی کنید. اگر به آن فکر کنید، حتی ممکن است تقصیر شما نباشد. داشتن یک دماسنج برای اندازه گیری دمای محلول های فرآوری روش خوبی است، با این حال، هر گونه اختلاف کوچک در زمان، غلظت یا دما می تواند منجر به خطا در پردازش شود.
با آر وی جی، شما مجموعه ای از گزینه های پس از پردازش را دارید. آیا نیاز به افزایش کنتراست دارید تا بفهمید که آیا ریشه پالاتال ۱۶ یا ۲۶ با کف سینوس در تماس است تا برای درمان ریشه یا کشیدن دندان برنامه ریزی کنید؟ چند ترفند در نرم افزار تصویربرداری خود انجام دهید و شما آن را دریافت کرده اید.

آنالوگ به دیجیتال

جهان از آنالوگ به دیجیتال در حال حرکت است و این واقعیت را نمی توان انکار کرد. یکی از مزیت‌های مهم دنیای دیجیتال، توانایی ذخیره و اشتراک‌گذاری اطلاعات با کسری از هزینه‌ای است که برای نسخه‌های فیزیکی انجام می‌شود. همچنین، اگر این اطلاعات در فضای ذخیره سازی ابری شما آپلود شود، این اطلاعات را از دست نمی دهید.
چگونه این به شما کمک می کند؟ در اینجا چگونه است:
درمان های متعدد، مشاهده طولانی مدت پیش آگهی و اثربخشی درمان با داشتن نسخه دیجیتالی رادیوگرافی بسیار آسان تر می شود. اگر بیمار شما به شهر، استان یا کشور دیگری نقل مکان می کند، می توانید به دندانپزشک جدید کمک کنید تا ایده بهتری از تاریخچه دندان پیدا کند. در صورتی که بیمار دارید که می‌خواهد یک شکایت مخرب علیه شما تنظیم کند، داشتن نسخه‌های دیجیتال رادیوگرافی می‌تواند علاوه بر سایر شواهد ارزشمند باشد.

مقیاس خاکستری برتر

بسیاری از تفاوت های تشخیصی ممکن است برای چشم انسان قابل توجه نباشد. سطح بالایی از کنتراست باعث می شود که نوع بافت هایی که در عکس رادیوگرافی قابل مشاهده هستند، راحت تر مشخص شوند. تصویربرداری مبتنی بر فیلم ۱۶ تا ۲۵ سایه خاکستری را ارائه می دهد. رادیوگرافی دیجیتال دارای وضوح بالاتر در مقیاس خاکستری ۲۵۶ سایه خاکستری و بیشتر است که می تواند به شناسایی تغییرات پاتولوژیک کمک زیادی کند.
سنسور آر وی جی را اگر به صورت نو بخرید، بهتر از مدل های دست دوم ان است. هر چند، برای مقایسه بیشتر این مورد به وب سایت dentyshine.com سری بزنید!
منبع :

https://dentyshine.com/product-category/%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C/

سایت شرط بندی بت اسپات