دانلود رایگان مقاله ، تحقیق دانش آموزی ، پروژه دانشجویی ، پایان نامه ، پروپوزال آماده

خانه / رپورتاژ آگهی / کاربردهای فنر قالب

کاربردهای فنر قالب

آیا تابحال به کاربردهای فنر قالب ، بلوک قالب و کفشک قالب فکر کرده اید؟ همه این موارد در صنعت قالب سازی و تزریقی به کار می روند. در ادامه با این موارد بیشتر آشنا می شویم.

فنر قالب

ولی هوا چگونه درون سیلندر در اندازه کوچک اسلحه بدون وسیله جانبی تحت فشار قرار نمی گیرد؟ اینکار تنها به کمک نیروی ارتجاعی فنرها امکان پذیر است . تفنگ بادی با استفاده از یک اهرم نیروی بازوی شما را به فنر تعبیه کرده است در پشت سیلندر هوای تفنگ انتقال می دهد و آنرا فشرده می کند . زمانی که فرد ماشه را می فشارد، فنر به همراه نیرویی که در آن ذخیره شده آزاد می شود تا هوای پیستون را تحت فشار زیاد قرار دهد و ساچمه را به جلو پرتاب کند.

به طور کلی، اجسام تحت فشار به دو صورت الاستیکی و پلاستیکی تغییر شکل می دهند. در تغییر شکل الاستیکی، پس از برداشته شدن فشار، جسم به حالت قبل از خود باز می شود. ولی در تغییر شکل پلاستیکی، اینگونه نمی شود. یعنی وقتی فشار می آید، جسم دیگر به حالت اولیه خود بر نمی آید. لازم به ذکر است که تغییر شکل فنر از نوع الاستیکی می باشد که پس از برداشته شدن فشار از روی آن، دوباره به حالت اولیه باز می گردد. معمولا از فنر قالب جهت ذخیره سازی انرژی و بازگرداندن آن، گرفتن لرزش ها و ارتعاشات و کنترل فشار و نیرو در صنایع مختلف می شود.

در مورد فنر قالب سازی استفاده از فنر برای اعمال فشار بر روی یک قطعه کمتر است و از آن بیشتر برای جذب فشار و نوسانات استفاده می کنند. به این صورت است که دو فنر وجود دارد که یکی از انها روی تیغه بالایی دستگاه قرار دارد و تیغه دیگری نیز روی تیغه پایینی دستگاه نصب خواهد شد. از اینکه تیغه فشار مستقیم را روی قطعه کار وارد می کند، در صورت نبود فنر تیغه ها می تواند در مقابل برخورد کرده و هر دو بین بروند . به همین منظور از فنرها در آن ها استفاده کرده اند تا در صورتی که فشار دستگاه بیش از حد مجاز باشد این فشار توسط آن ها جذب شود.

کاربرد فنر قالب سازی به همین جا ختم نمی شود، موردی را تصور کنید که به دلیل سرعت بالای دستگاه قالب زنی و یا خطرات قطع شدن دست امکان این که بعد از برش خوردن توسط دست برداشته شود وجود ندارد. در این هنگام با نصب یک فنر زیر تیغه دوم باعث می شود تا قطعه از برش خوردن توسط فشار به راحتی از درون قالب بیرون پرتاب شود و فرد هیچ آسیبی بابت آسیب دیدن خود مخصوصاً دست حین کار نباشد.

فنر قالب از نظر جنس، نوع و اندازه دارای تنوع زیادی است. اصولا در تولید فنر بر اساس مقاومتی که باید در برابر نیروی وارد شده باشد و از شکستن و خم شدن آن نیز می شود، از فولاد استفاده می شود. باید بدانید که برای تحمل یک سری بارهای دینامیک و قابل استفاده در طول مدت، به فولاد به کار در آن پرداخت می شود.

بلوک قالب

روند رو به رشد مصنوعات پلاستیکی از انواع اسباب بازیهای پلاستیکی گرفته تا صنایع نظامی و هوافضا و خودرو سازی و… باعث شده تا در دو دهه اخیر سرمایه گذاری عظیمی در این بخش صورت بگیرد. در خلال این زمان، روشهای تولید گوناگونی در زمینه تولید مصنوعات پلاستیکی ابداع شده اند. جنس صفحات بلوک نیز باید به صورت اصلی از پلاستیک ساخته شده باشند که گرمکار می باشد و بقیه قطعات آن نیز متشکل از اس تی ۳۷ است که به در خواست مشتریان قابل تعویض با متریال مد نظر آنها می باشد. اجزای استاندارد قالب دوقسمتی معمولا شامل دو صفحه قالب، یک حفره و یک ماهیچه همراه با سیستم پران راهنما و بوش راهنما است.

ساختمان قالب های پیچیده تر مانند قالب های سه یا چهار صفحه با اضافه نمودن صفحات مناسب به ساختمان اصلی قالب به وجود می آید که می توان موارد فوق را نام برد:

سیستم قالب با صفحه بیرون انداز

سیستم قالب با صفحه بیرون انداز

سیستم قالب تغذیه از زیر

سیستم تغذیه از زیر دارای یک صفحه بیرون اندازنده

کفشک قالب

یک تعبیر ساده برای کفشک قالب تزریق را می توان به عنوان نان ساندویج شمرد تمام اجزای آن را در دو قسمت خود نگاه می کند. این دو نیمه می‌سازد قالبی بلوک پلاستیک را در خود جا دهنده. همچنین می‌سازد قالب را به صفحات دستگاه تزریق متصل و روبند کند. کفشک قالب نیز یک قطعه عادی برای قالب سازی تزریق می باشد. در واقع این قطعه را می توان یکی از اساسی ترین و مهم ترین قطعات پیش بینی کرد که در صنعت قالب سازی تزریق پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرد. این دو نیمه صفحات فلزی کفشک قالب قادر است با میل راهنما روی هم قرار بگیرد. این ساختار کلی کفشک ها می باشد. نکته مهم در مورد این ساختار، این است که هر دو صفحه کاملاً بر روی هم منطبق بوده و در حالت موازی با هم قرار دارند. همچنین گفت که سایر اجزای قالب باید سنبه، ماتریس و سایر اجزاء روی این صفحات قرار گیرند.

سایت فرم و برش به آدرس formoboresh.com دارای انواع متفاوت کفشک های قالب است که برای خرید این موارد می توانید به این وب سایت مراجعه نمایید.

سایت شرط بندی بت اسپات