دانلود رایگان مقاله ، تحقیق دانش آموزی ، پروژه دانشجویی ، پایان نامه ، پروپوزال آماده

خانه / مقاله رایگان / دانلود مقاله آموزش، تحول و توسعه منابع انسانی بر مبنای آموزه های اسلامی‎

دانلود مقاله آموزش، تحول و توسعه منابع انسانی بر مبنای آموزه های اسلامی‎

شرح مختصر :    امروزه یکی از مشکلات اساسی، که مدیران کسب و کارها و نظام اداری کشور را با چالش مواجه کرده، نبود توجه کافی به اجرای دقیق اصول و موازین و ارزش ها و آموزش و توسعه اقتباس شده از مبانی شرع مقدّس و آموزه های اسلامی در مدیریت منابع انسانی است. دین اسلام برای همه امور زندگی انسان، از جمله مدیریت، دارای برنامه بوده و بیان کننده تمام نیازها برای رشد، بالندگی و تکامل انسان است.

ضرورت و هدف ؛ یکی از موهبتهای خداوند متعال بر انسان علاوه بر اعطای نعمت ادراک حسی و تفکر این است که به او نوعی استعداد فطری برای یادگیری وکسب معارف و علوم و مهارتها وصنایع مختلف، عطا کرده است که مایۀ افزایش توان انسان در تحمل باز مسئولیت زندگی در این جهان و در نتیجه سبب عمران و آبادانی آن می شود و به او امکان می دهد که تواناییها و مهارتهای خویش را افزایش دهد تا به آنچه که خداوند بنا به خواست خود برایش تضمین کرده است به مراحل از رشد وکمال انسانی برسد.

روش تحقیق؛ براین اساس، پژوهش حاضر با روش توصیفی و کتابخانه ای و هدف بررسی و توصیف مدیریت منابع انسانی از منظر آموزه های اسلامی انجام شده است. نتایج تحقیق؛ یافته های پژوهش مؤید آن است که اگر جهان بینی و رویکرد ما نسبت به مدیریت و مدیریت منابع انسانی بر اساس جهان بینی اسلامی و قرآنی باشد، تحوّلی عظیم در دانش مدیریت، به طور اعم و مدیریت منابع انسانی، به طور اخص پدید خواهد آمد.

دانلود مقاله آموزش، تحول و توسعه منابع انسانی بر مبنای آموزه های اسلامی‎
فرستنده : نرگس نجارپور نصرآبادی
حجم فایل : ۹۰۲ کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم

سایت شرط بندی بت اسپات